Crossen op een quad

4 augustus 2013 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Gisteren al gereserveerd, vandaag ging het echt gebeuren, Lieke bij Jan-Ernst achterop en Sjoerd alleen met de quad onder begeleiding van een gids een uur rondrijden in de bossen en naar Bryce Canyon op prive terrein. Was een geweldige ervaring om te doen en bij aankomst waren we een beetje stoffig, zelfs op de tanden lag een laagje stof, terwijl we toch echt een doek voor neus en mond hadden.

 

Vanmiddag een hike gedaan van ruim 2 km. Dat was ook meer dan genoeg want we gingen eerst 250 meter naar beneden Bryce Canyon in en daarna dezelfde afstand weer naar boven en in deze warmte vergt dat enorm veel van je. De eerste 40 meter gaat nog wel maar daarna ligt je tong op je voeten. Wel waard om te doen want zo krijg je veel meer te zien van Bryce Canyon. Onderweg word je steeds gewaarschuwd dat het gevaarlijk is omdat ze niet weten wanneer er weer een rots naar beneden komt en als je de scheuren in de rotsen ziet begrijp je dat het inderdaad ieder moment kan gebeuren, soms nog een wonder dat het rechtop blijft staan.

 

Vandaag was Marianne aan de beurt met migraine want ze ging niet mee zwemmen en ligt nu voor Pampus op bed. Hopelijk knapt ze snel op want morgenochtend moeten we vroeg vertrekken om op tijd voor een jeeptour te zijn in Zion. Overmorgen zijn we in Las Vegas, ook nog vreemd idee na al deze natuur trips de afgelopen week. Het lijk wel of we hier al weken zijn, terwijl we nog maar op een kwart van de hele reis zijn, heerlijk gewoon.

3 Reacties

  1. Marieke:
    5 augustus 2013
    Klinkt ook allemaal weer gaaf. Jullie hebben ook al zoveel gedaan dat het al een reis op zich is. Hoop dat Marianne snel opknapt.
  2. Maddy Mol:
    10 augustus 2013
    Klinkt super, scheuren op zo'n quad.
    Wij vonden toen Bryce Canyon eigenlijk mooier dan Grand Canyon, waarschijnlijk omdat je er middenin loopt. Hadden jullie dat ook?
  3. Trudy:
    15 augustus 2013
    Leuk hoor al die verhalen.