Antelope Canyon
2 augustus 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten
Antelope Canyon kenden we al van de screensave foto van windows. Vandaag was het dus zover dat we er zelf in konden lopen en kijken. We hadden in Nederland al geboekt voor een trip naar the Canyon. We gingen met een open jeep waar in de achterbak 12 mensen konden zitten. Over de snelweg en daarna door de Canyon Creek...was ruig en erg leuk. The Canyon wordt beheerd door de lokale indianen bevolking. Mensen met een goed gevoel voor humor en een sterk geloof in het behouden van de natuur. Toch was het wel erg druk binnen. Maar wat was het weer wondermooi! De kleuren vielen eerst wel wat tegen, maar toen de zon weer doorkwam zagen we zo veel kleuren bruin, oranje, paars. Antelope is een doorgang waardoor het water uit de Creek doorheen gaat in zijn loop naar Colorado River. En het is de enige weg. Ook niet ongevaarlijk zoals we nu ervaren. We zitten weer terug in het hotel en een enorme onweersbui breekt los. We hoorden net dat the Canyon is gesloten en waarschijnlijk gedeeltelijk ondergelopen. Op TV zijn veel waarschuwingen te zien en te horen waarvoor de uitzendingen zelfs voor worden onderbroken. We hebben dus echt mazzel gehad dat we vanmorgen zijn gegaan!! Monsoon Rains worden het hier genoemd. nog steeds heet buiten...dat wel.
De rest van de dag lekker relaxen. We hadden nog het plan naar Lake Powell te gaan...morgen dan maar.
Tussen de middag heerlijk geluncht bij Stromboli Pizza. Heerlijk, vers en even niet zo vet!

ben benieuwd naar het volgende verslag en foto's
Annemarie
Annemarie
Gisteren thuisgekomen van Spanje/Frankrijk en nu even jullie verhalen lezen en de prachtige foto's bekeken. Werkelijk schitterend allemaal. Ik kan zien dat jullie genieten. Nog heel veel plezier!!! Dikke kus, Karin.