Antelope Canyon

2 augustus 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Antelope Canyon kenden we al van de screensave foto van windows. Vandaag was het dus zover dat we er zelf in konden lopen en kijken. We hadden in Nederland al geboekt voor een trip naar the Canyon. We gingen met een open jeep waar in de achterbak 12 mensen konden zitten. Over de snelweg en daarna door de Canyon Creek...was ruig en erg leuk. The Canyon wordt beheerd door de lokale indianen bevolking. Mensen met een goed gevoel voor humor en een sterk geloof in het behouden van de natuur. Toch was het wel erg druk binnen. Maar wat was het weer wondermooi! De kleuren vielen eerst wel wat tegen, maar toen de zon weer doorkwam zagen we zo veel kleuren bruin, oranje, paars. Antelope is een doorgang waardoor het water uit de Creek doorheen gaat in zijn loop naar Colorado River. En het is de enige weg. Ook niet ongevaarlijk zoals we nu ervaren. We zitten weer terug in het hotel en een enorme onweersbui breekt los. We hoorden net dat the Canyon is gesloten en waarschijnlijk gedeeltelijk ondergelopen. Op TV zijn veel waarschuwingen te zien en te horen waarvoor de uitzendingen zelfs voor worden onderbroken. We hebben dus echt mazzel gehad dat we vanmorgen zijn gegaan!! Monsoon Rains worden het hier genoemd. nog steeds heet buiten...dat wel.
De rest van de dag lekker relaxen. We hadden nog het plan naar Lake Powell te gaan...morgen dan maar.
Tussen de middag heerlijk geluncht bij Stromboli Pizza. Heerlijk, vers en even niet zo vet!

Foto’s

9 Reacties

  1. Franca:
    3 augustus 2013
    Ik gok dat Lieke dit enthousiaste reisverhaal voor haar rekening heeft genomen! Mooi verhaal en prachtige foto's! Xxx
  2. Deborah:
    3 augustus 2013
    Wat hebben jullie dan een mazzel gehad. Nog net op tijd voor de bui de canyon kunnen zien. Leuke verhalen allemaal hoor.
  3. Bram:
    3 augustus 2013
    Zo even alle verhaaltjes gelezen met een zeer beperkte wifi verbinding. Ziet er leuk uit allemaal, mooie ervaring! Groet vanuit Portugal.
  4. Ingrid:
    3 augustus 2013
    gelukkig net voor de onweersbuien en wat een prachtige foto's
    ben benieuwd naar het volgende verslag en foto's
  5. Marieke:
    3 augustus 2013
    Ziet er geweldig uit zeg. Moet een hele ervaring geweest zijn.
  6. Annemarie:
    4 augustus 2013
    ha die marianne, waar blijft het verslag van je vliegtocht over de grand canyon??? Wij hebben gisteren op de oceaan gevaren! Whale watching!!!! was echt gaaf! Ook veel dolfijnen gezien maar dat is dan niet meer zo indrukwekkend als die walvissen. Wij hebben ook weer veel gezien en meegemaakt; honkbalwedstrijd, Alcatraz , grot in Kings Canyon, Mystery-spot etc,etc...Nog veel plezier verder! Leuk deze reislogger hoor!! Ik ben benieuwd naar jou vliegtocht!
    Annemarie
  7. Annemarie:
    4 augustus 2013
    ha die marianne, waar blijft het verslag van je vliegtocht over de grand canyon??? Wij hebben gisteren op de oceaan gevaren! Whale watching!!!! was echt gaaf! Ook veel dolfijnen gezien maar dat is dan niet meer zo indrukwekkend als die walvissen. Wij hebben ook weer veel gezien en meegemaakt; honkbalwedstrijd, Alcatraz , grot in Kings Canyon, Mystery-spot etc,etc...Nog veel plezier verder! Leuk deze reislogger hoor!! Ik ben benieuwd naar jou vliegtocht!
    Annemarie
  8. Karin:
    4 augustus 2013
    Hoi lieverds,
    Gisteren thuisgekomen van Spanje/Frankrijk en nu even jullie verhalen lezen en de prachtige foto's bekeken. Werkelijk schitterend allemaal. Ik kan zien dat jullie genieten. Nog heel veel plezier!!! Dikke kus, Karin.
  9. Maddy Mol:
    10 augustus 2013
    Liever er ook nog steeds zoveel fotoclubjes rond? Wat een geluk dat je 's ochtends er was. Ik heb weleens een artikel gelezen in de krant dat mensen er uren vast gezeten hebben en omhoog moesten klauteren om het water te ontwijken. Hadden wij ook totaal geen weet van toen we er waren. Gelukkig maar :-)