Zion NP en jeeptour
6 augustus 2013 - Springdale, Utah, Verenigde Staten
Vandaag hoefden we maar 2 uurtjes te rijden naar Springdale, Zion. Marianne gelukkig weer opgeknapt.
Zion NP is weer heel verrassend anders dan de andere parken. Heel ruig en veel groener door de Virgin River die er door stroomt. Bij ons hotel werden we opgehaald door de Outback Jeeptour. Onze gids was een echte ruige outback Amerikaan. Opgegroeid in Zuid Afrika met een Nederlandse vrouw. We maken dat vaak mee, dat iemand wel een link heeft naar Nederland. Hij nam ons mee naar het ruige achterland waar we heel veel verhalen hoorden over de menselijke en geologische geschiedenis van de valley. Erg stoer en erg grappig. Streek gesticht door vooral de Mormonen. Ook zijn we in een ghosttown geweest, waar flink wat Hollywood films zijn opgenomen. Hij nam ons ook mee naar een oude cementry (begraafplaats) waar de stichters van het stadje liggen begraven. Ook veel graven van jonge kinderen liggen daar. Lieke vond dat griezelig. Het lijkt wel of je door een oude Western film loopt. De weg was erg bobbelig en ook vaak erg heet. Maar wat een belevenis weer!
Logo van Springdale/ Rocktown is een gloeilamp. Vroeger als je een town stichtte was dat pas officieel voor de US als er straatverlichting was. Vandaar dus 1 paal met 1 gloeilamp, die altijd brandt en alleen wordt vervangen als het kapot is...of met Kerst...dan doen ze er een rode lamp in..
Morgen naar Las Vegas. Veel zin in!
Zion NP is weer heel verrassend anders dan de andere parken. Heel ruig en veel groener door de Virgin River die er door stroomt. Bij ons hotel werden we opgehaald door de Outback Jeeptour. Onze gids was een echte ruige outback Amerikaan. Opgegroeid in Zuid Afrika met een Nederlandse vrouw. We maken dat vaak mee, dat iemand wel een link heeft naar Nederland. Hij nam ons mee naar het ruige achterland waar we heel veel verhalen hoorden over de menselijke en geologische geschiedenis van de valley. Erg stoer en erg grappig. Streek gesticht door vooral de Mormonen. Ook zijn we in een ghosttown geweest, waar flink wat Hollywood films zijn opgenomen. Hij nam ons ook mee naar een oude cementry (begraafplaats) waar de stichters van het stadje liggen begraven. Ook veel graven van jonge kinderen liggen daar. Lieke vond dat griezelig. Het lijkt wel of je door een oude Western film loopt. De weg was erg bobbelig en ook vaak erg heet. Maar wat een belevenis weer!
Logo van Springdale/ Rocktown is een gloeilamp. Vroeger als je een town stichtte was dat pas officieel voor de US als er straatverlichting was. Vandaar dus 1 paal met 1 gloeilamp, die altijd brandt en alleen wordt vervangen als het kapot is...of met Kerst...dan doen ze er een rode lamp in..
Morgen naar Las Vegas. Veel zin in!
Foto’s
2 Reacties
-
Franca:6 augustus 2013Gaaf! Mormonen....daar heb ik nog familie van in de USA. Een oom van mijn vader, die na de oorlog geemigreerd is naar Utah. Leeft niet meer, maar wel neven en nichten. Succes in Vegas! Xxx
-
Deborah:6 augustus 2013Leuk verslagje. Het lijkt net of jullie al heel lang weg zijn zoveel hebben jullie al meegemaakt
